COOKIE-N KONFIGURAZIOA

Webgune honek erabiltzaileek egiten duten erabilpenaren analisia egiteko eta erabilgarritasuna hobetzeko cookieak erabiltzen ditu, baita webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak diren cookieak ere.


Beharrezko cookieak

Cookie propioak dira, webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak izanik beti gordetzen dira.

informazio +



Analitikarako cookieak

Hirugarrenen cookieak erabiltzen ditugu webgunearen erabilpenaren analisia egiteko. Informazio modu anonimoan jasotzen da. Webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak ez direnez hauek ez onartzea hautatu dezakezu.

informazio +



Publizitaterako cookieak

Egoitzaren kokapen-mapa azaltzeko Google Maps erabiltzen dugu. Bere erabilpenak zenbait cookie sortzen ditu, zure interesekin bat egiten duten edukiak erakusteko erabiltzen direnak.

informazio +



Gure cookieak eta hirugarrengoenak erabiltzen ditugu webgunearen erabilera aztertzeko eta zure hobespenekin lotutako publizitatea erakusteko, zure nabigazio ohituretatik egindako profil batean oinarrituta. Informazio gehigarria Cookieen politikan kontsulta dezakezu.

Barneko informazio-kanala

EKONDAKIN, ENERGÍA Y MEDIOAMBIENTE SAk Barneko informazio-sistema bat du, arau-urratzeei eta ustelkeriaren aurkako borrokari buruzko informazioa ematen duten pertsonak babesteari buruzko otsailaren 20ko 2/2023 Legean ezarritako baldintzak betetzen dituena.

Sistema hori tresna eta prozedura multzo bat da, eta erakundearen barruan gerta daitezkeen arau-hausteak detektatzen eta kudeatzen laguntzea du helburu. Lehen aipatutako Legeak adierazten duen bezala, oso tresna garrantzitsua da ustelkeriaren aurkako borrokan, baina, gainera, gardentasunaren eta arauak betetzeko kulturaren garapenaren adibide ere bada.

Sistemaren zati gisa, EKONDAKINek barneko informazio-kanal bat du, EKONDAKINen edo EKONDAKINekin lan- edo lanbide-harreman baten esparruan lortutako informazioaren transmisioa bideratzeko. Informazio hori honako ekintza edo ez-egite hauetakoren bati edo batzuei buruzkoa da (aurrerantzean, ustezko "arau-hausteak"):

  1. Europar Batasuneko Zuzenbidearen urraketa izan daitekeen edozein ekintza edo ez-egite, baldin eta: Europar Batasunaren egintzen aplikazio-eremuaren barruan sartzen bada; Europar Batasunaren finantza-interesei eragiten badie; edo barne-merkatuan eragiten badu.
  2. EKONDAKINen Jokabide-kodea ez betetzea, baita Betetze-sistema osatzen duten gainerako protokoloak edo barne-arauak ustez ez betetzea ere.
  3. Edozein arau-hauste penal.
  4. Administrazioko edozein arau-hauste larri edo oso larri, batez ere (baina ez bakarrik) estatuko, foru, toki edo autonomia erkidegoetako ogasunetan edo Gizarte Segurantzan eragina izan dezaketenak.
  5. Laneko segurtasunaren eta osasunaren arloko edozein arau-hauste larri edo oso larri.


Arau-hauste horiek EKONDAKINek garatzen dituen enpresa-jarduerekin eta administratzaileek, zuzendaritzako langileek, langileek eta EKONDAKINerako azpikontratatutako hirugarrenek sozietatearen izenean eta/edo kontura egiten dituzten jarduera profesional/laboralekin (edo jarduerengatik) lotuta egon behar dute.

Jazarpen-egoerei dagokienez, Barneko informazio-kanalaren bidez jakinarazi beharko dira.

Funtzionamendu-arauak

EKONDAKIN-en Barneko informazio-kanalaren funtzionamendu-arauak:

  • Zer komunikatu daiteke Barneko informazio-kanalaren bidez?
    +

    EKONDAKINen edo EKONDAKINekin egindako lan- edo lanbide-jarduera baten esparruan lortutako informazioa komunikatu daiteke, honako ekintza edo ez-egite hauei buruzkoa (aurrerantzean, ustezko "Arau-hausteak"):

    1. Europar Batasuneko Zuzenbidearen urraketa izan daitekeen edozein ekintza edo ez-egite, baldin eta: Europar Batasunaren egintzen aplikazio-eremuaren barruan sartzen bada; Europar Batasunaren finantza-interesei eragiten badie; edo barne-merkatuan eragiten badu.
    2. EKONDAKINen Jokabide-kodea ez betetzea, baita Betetze-sistema osatzen duten gainerako protokoloak edo barne-arauak ustez ez betetzea ere.
    3. Edozein arau-hauste penal.
    4. Administrazioko edozein arau-hauste larri edo oso larri, batez ere (baina ez bakarrik) estatuko, foru, toki edo autonomia erkidegoetako ogasunetan edo Gizarte Segurantzan eragina izan dezaketenak.
    5. Laneko segurtasunaren eta osasunaren arloko edozein arau-hauste larri edo oso larri.


    Arau-hauste horiek EKONDAKINek garatzen dituen enpresa-jarduerekin eta administratzaileek, zuzendaritzako langileek, langileek eta EKONDAKINerako azpikontratatutako hirugarrenek sozietatearen izenean eta/edo kontura egiten dituzten jarduera profesional/laboralekin (edo jarduerengatik) lotuta egon behar dute.

    Jazarpen-egoerei dagokienez, Barneko informazio-kanalaren bidez jakinarazi beharko dira.

  • Zein gatazka baztertzen dira espresuki?
    +

    2/2023 Legeak erakundean edo hirugarrenengan eragin handiagoa duten egoerei buruzko informazioa ematen dutenak bakarrik babesten ditu, eta ez lege- edo administrazio-garrantzia ez duten pertsonen arteko gatazkak.

    Adibidez, bi langileren arteko lan-gatazka, baita kargu edo posizio desberdina duten pertsonena ere, gatazka pertsonalengatik bakarrik gertatzen bada (elkarren arteko harreman txarra, lehiakortasuna, etab.), ez da jakinarazi beharko Barneko informazio-kanal honen bidez.

  • Nork erabil dezake Barneko informazio-kanala?
    +

    EKONDAKINeko edozein kidek, halakotzat hartuta enpresarekin profesionalki lotutako pertsona guztiak, dela langileak izateagatik, –erregimena edozein dela ere, praktiketako langileak barne–, dela akziodunak, zuzendariak edo Administrazio Kontseiluko kideak izateagatik, dela hautaketa-prozesuetako hautagaiak, bekadunak, praktiketako langileak, erretiratuak, etab., ustezko arau-hausteei buruzko informazioa eman dezakete Barne-kanalaren bidez, bere izenean edo ordezkari baten bidez.

    Kanpoko hirugarrenek ere egin ahal izango dute, hala nola autonomoek, enpresa hornitzaileek, kontratistek eta azpikontratistek (eta horien langileek), eta, beraz, arestian aipatutako arau-hausteak kanal honen bidez jakinarazi ahal izango dituzte, beren betekizunei eta prozedurari erabat lotuta.

  • Nola jakinaraz daiteke ustezko Arau-hauste bat?
    +
    1. Idatzizko komunikazioa:
      EKONDAKINek horretarako jarri duen helbide elektronikoaren bidez (canal@ekondakin.eus).
    2. Ahozko komunikazioa:
      Telefono-zenbaki honen bidez: 606 658 536 (galdetu Sistemaren arduradunagatik-Compliance Officer).


    Gainera, informatzaileak hala nahi badu, aurrez aurreko bilera bat edo bideokonferentzia bidez (MS Teams aplikazioa edo antzekoa) eskatzeko aukera izango du, informazioa emateko.

    Barneko informazio-kanalaren bidez eman nahi den informazioa Sistemaren arduradunak-Compliance Officer esku hartu duen gertakari edo inguruabarrei buruzkoa bada, eta gatazka-egoerak saihesteko, informazio hori Ana Lertxundi Iturain-i bidali ahal izango zaio (Harremanetarako telefonoa: 747 471 241 / Posta: alertxundi@ekondakin.eus), eta hark, orduan, Sistemaren arduradunaren eginkizunak hartuko ditu bere gain, behin-behinean eta informazio hori kudeatzeko soilik.

  • Zer informazio eman behar da balizko Arau-hauste bati buruzko informazioa jakinaraztean?
    +

    Informatzaileak bere komunikazioa anonimoki egin nahi duen ala ez aukeratu ahal izango du. Azken kasu horretan ere, hau da, informatzaileak bere nortasunaren berri emango balu, EKONDAKINen Barneko informazio-sistemak konfidentzialtasuna ez ezik, informatzailearen nortasunaren babesa ere bermatzen du.

    Aurrekoari eragin gabe, aurkeztutako informazioarekin lotutako jakinarazpenak jaso nahi dituen informatzaileak, logikoa denez, helbide elektronikoa (edo beste komunikazio-bide seguru bat) eman beharko du, eta jasotako jakinarazpenen edukiaren konfidentzialtasuna gordetzeko konpromisoa hartu.

    Komunikazio anonimoen kasuan, zein anonimoak ez direnetan, eta dokumentu honetan aurreikusitako gutxieneko baldintzak betetzen diren eta informazioaren behin-behineko egiantza aztertzeko, informatzaileak jakinarazitako ustezko Arau-hausteari buruzko ahalik eta datu gehien eman beharko ditu, honako hauek barne:

    • Gertakarien oinarrizko deskribapena. Zer ustezko arau-hauste egin ahal izan da eta nola?
    • Zein egunetan egin zen edo gutxi gorabeherako datak. Noiz?
    • Arau-haustea egin izanaren susmoa duten pertsonak, arau-haustean parte hartu dutenak eta arau-haustearen berri izan dezaketen beste batzuk. Nortzuk?
    • Ustezko arau-haustea berresteko edo argitzeko erabil daitezkeen dokumentuak, audioak, bideoak, datuak edo bestelako informazio-iturriak (paperean edo euskarri informatikoan). Zer froga edo zantzu daude?


    Dokumentu honi eransten zaion II. Eranskinak email bidez idatziz egindako informazio-komunikazioetarako gomendatutako egitura aurkezten du.

  • Jasotako informazioak kudeatzeko prozeduraren alderdi nagusiak.
    +
    Prozedura arautzen duten printzipioak
    • Informatzailearen konfidentzialtasuna eta babesa, fede onez, eta errepresaliarik ez jasateko eskubidea.
    • Datu pertsonalen babesa.
    • Arau-hausteak eragindako pertsonen eskubideak eta interesak babestea.
    Prozeduraren faseak

    I. FASEA: Komunikazioa

    Funtsezkoa da balizko arau-hausteren baten berri duenak kanala eta eskura dituen bideak erabiltzea, modu konfidentzial eta seguruan komunikatzeko. Posta elektronikoak, telefonoak eta aurrez aurreko edo bideokonferentzia bidezko bilerek aukera malguak eskaintzen dituzte arau-hausteen berri modu eraginkorrean emateko.

    II. FASEA: Jasotako informazioa eskuratzea eta aldez aurretik aztertzea (organo arduraduna: Sistemaren arduraduna)

    Fase honetan, arreta jartzen da Sistemaren arduradunak arau-hausteen jakinarazpenak jasotzean eta ebaluatzean (lehen esan dugunez, bera arduratzen da kanala kudeatzeaz). Jakinarazpena jaso ondoren, jaso izanaren adierazpena bidaltzen zaio informatzaileari (7 eguneko epean) eta espediente bat hasten da jarraipena egiteko.

    Gero, aurretiazko ebaluazio bat egiten da, aurkeztutako informazioak ikerketa gehigarri bat justifikatzen duen zehazteko.

    Egindako analisian oinarrituta, Sistemaren arduradunak erabaki bat har dezake:

    1. Komunikazioa izapidetzea onartzea eta ikerketa hastea (III. FASEA).
    2. Jakinarazpena ez onartzea, adibidez, kontatutako egitateek:
      • Arau-hausteak ez direnean.
      • inolako egiantzik ez dutenean.
      • argi eta garbi funtsik ez dutenean edo aurkeztutako informazioa, frogak edo froga-printzipioak legez kontra lortu izanaren arrazoizko zantzuak daudenean.
      • jada jakinarazitako eta itxitako arau-hauste bati buruzko informazio esanguratsurik aurkezten ez denean.

    III. FASEA: Ikerketa eta Azken Txostena (Organo arduraduna: Sistemaren arduradunak -beste sailen laguntza eska dezake, adibidez, Giza Baliabideen Sailarena-)

    Fase honetan, jakinarazitako arau-hausteei buruzko ikerketa sakona hasiko da. Fase honen helburu nagusia da jakinarazitako gertaeren egiazkotasuna egiaztatzea eta egoeraren ebaluazioa egitea. Horrek esan nahi du frogak bildu behar direla, salatua eta lekuko garrantzitsuenak elkarrizketatu behar direla, eta dagokion dokumentazioa berrikusi behar dela.

    Ikerketan zehar, prozesuaren konfidentzialtasuna eta inpartzialtasuna bermatzeko neurriak hartzen dira. Elkarrizketa guztien ohar zehatzak hartzen dira eta probak zorrotz biltzen dira. Ikerketa amaitzean, azken txostena egiten da, aurkikuntzak laburbiltzen dituena eta jakinarazitako informazioari buruzko ondorioak aurkezten dituena. Txosten horrek neurri espezifikoak hartzeko gomendioak jaso ditzake, hala nola politika zuzentzaileak ezartzea edo diziplina-ekintzak hartzea.

    Egindako Azken Txostenak bi aukera proposa ditzake: lehenik eta behin, prozedurarekin jarraitzea, arau-haustearen arrazoizko zantzuak daudela uste bada, eta horrek diziplina-espedientea edo lan-arloko kontraesaneko espedientea irekitzea ekar lezake, Hitzarmen Kolektiboan ezarritakoaren arabera. Bigarrenik, prozedura artxibatzea proposa liteke, arau-haustetzat jotzen ez bada, arau-haustea behar bezala justifikatzen ez bada, edo egilea identifikatu ez bada.

    IV. FASEA: Azken ebazpena (Organo arduraduna: Administrazio Kontseilua edo eskuordetutako organoa (adibidez, Gerentziako Zuzendaritza))

    Etapa horretan, azken txostena Administrazio Kontseiluari igortzen zaio, azken erabakia har dezan, hala nola espedientea artxibatzea edo diziplina-ekintzak hastea. Azken erabakiak jakinarazi aurretik, eragindako pertsonentzako entzunaldi-izapidea bermatzen da.

    Ondoren, erabakiak inplikatutako alderdi guztiei jakinarazten zaizkie, prozesuan gardentasuna eta ekitatea ziurtatuz.

  • Sistemaren arduraduna-Compliance Officer.
    +

    Sistemaren arduraduna-Compliance Officer den pertsona:  Nerea Zapirain Lasquibar

    Harremanetarako telefonoa: 606 658 536
    Posta: canal@ekondakin.eus


    Barneko informazio-kanalaren bidez eman nahi den informazioa Sistemaren arduradunak-Compliance Officer esku hartu duen gertakari edo inguruabarrei buruzkoa bada, eta interes-gatazkako egoerak saihesteko, informazio hori honako hauei bidali ahal izango zaie: Ana Lerchundi Iturain

    Harremanetarako telefonoa: 747 471 241
    Posta: alertxundi@ekondakin.eus